Jaaroverzicht: dit waren de hoogtepunten in Gemert-Bakel

zondag 31 december 2017 - 12:30|Maarten Driessen

GEMERT-BAKEL - Terwijl de oliebollen door het vet rollen en het vuurwerk uit de kast wordt gehaald, blikken we terug op het afgelopen jaar. Een jaar waarin ook in Gemert-Bakel weer van alles gebeurde. Een overzicht van de vijf meest gelezen berichten op onze website in 2017.

5. Miss Nederland

De mooiste vrouw van Nederland komt uit ... Handel! De 22-jarige Nicky Opheij sleepte in oktober de titel Miss Nederland binnen, nadat ze eerder al Holland's Next Top Model won.

Het interview met een trotse en gelukkige Nicky: http://www.weekbladvoorgemertbakel.nl/20171010/%E2%80%98ik-heb-het-geroc...

Nicky na het winnen van de Miss Nederland-verkiezing. (Foto: Studio ParadoX Design)

4. Meeste inspirerende Nederlander

Een ongeval op 16-jarige leeftijd zette Ruth Vos' leven op zijn kop. Ze moest opnieuw leren lopen, kijken, eten en praten. Ruim tien jaar later heeft de Gemertse haar leven weer op de rails, en leert ze zelfs anderen de Nederlandse taal. Mede daarom werd ze geselecteerd voor de Gouden Venus van Milo, een onderscheiding voor de meest inspirerende Nederlander met een beperking.

Lees verder: http://www.weekbladvoorgemertbakel.nl/nieuws/20170803/gemertse-ruth-vos-...

Ruth Vos was in de race voor meest inspirerende Nederlander met een beperking.

3. Wel of geen supermarkten?

Komen er wel of geen supermarkten aan de Groeskuilen in Gemert? Een heikel discussiepunt dit jaar. In augustus kwam er groen licht, maar vooral de Ondernemersvereniging Gemert is tegen.

Lees verder: http://www.weekbladvoorgemertbakel.nl/nieuws/20170830/groen-licht-voor-t...

De beoogde locatie voor de supermarkten in Gemert. (Foto: Johan van de Laar)

2. Eendracht maakt macht

Neen, PSV kruiste niet de degens met vv Gemert. Des te opvallender was het dat in augustus de spelersbus van de eredivisieploeg 't Ridderplein in Gemert op reed. Wat bleek? Het waren newlyweds Hans en Hellouise Claasen uit De Rips.

Lees verder: http://www.weekbladvoorgemertbakel.nl/20170824/opvallende-verschijning

Newlyweds Hans en Hellouise Claassen met daarachter de spelersbus van PSV.

1. Benefietwedstrijd voor Jaap

Hij kreeg de tijd niet meer gegund om zelf aanwezig te zijn, en dus werd de benefietwedstrijd voor de 26-jarige Jaap de Wit uit Handel er een ter nagedachtenis van. De ernstig zieke Jaap overleed in oktober, één dag voor de benefietwedstrijd georganiseerd door zijn club V.V. Handel.

Lees verder: http://www.weekbladvoorgemertbakel.nl/nieuws/20171022/benefietwedstrijd-...

Dat was ie weer. Een jaar met leuk en minder leuk nieuws, dat we graag positief afsluiten: wij wensen onze lezers een fijne jaarwisseling en een gelukkig 2018!